FLYINGGROUP, Internationale Luchthaven Antwerpen

FLYINGGROUP, de grootste zakenjetonderneming van de Benelux, investeerde ruim 5 miljoen euro in zijn nieuw hoofdkwartier op de Internationale Luchthaven Antwerpen. Het van oorsprong Belgische bedrijf behoudt het volste vertrouwen in de toekomst en verwacht een snelle heropleving van de sector. Het moderne, 100% energie-neutrale hoofdkwartier en de nieuwe huisstijl zijn daar het symbool van. 

FLYINGGROUP investeerde in het project zo’n 5 miljoen euro. Wij zijn meer dan ooit klaar om onze klanten nog beter te ontvangen op de modernste én velligste manier”, zegt Bernard van Milders, voorzitter en stichter van FLYINGGROUP.

Flyingbubble... FLYING GROUP

Naar de toekomst toe wil FLYINGGROUP verder blijven inzetten op uitmuntende dienstverlening en duurzaamheid. Het FLYINGBUBBLE-concept, waarbij de klant van zijn thuis tot op zijn eindbestemming een deur-tot-deur chauffeur-service met elektrische voertuigen wordt aangeboden, is daarvan een mooi voorbeeld. Cloots: “Voor de bagageafhandeling hebben we een one-point-contact procedure opgesteld en onze vloot wordt continu hygiënisch-gemonitord. Dit alles heeft als uiteindelijk doel dat zowel onze corporate als leisure klanten veilig en wel in hun eigen bubbel operationeel kunnen blijven, met daarbij de tijdswinst die eigen is aan de zakenluchtvaart.” 

Duurzaamheid

“Onze ambitie om de CO2-uitstoot te reduceren vertaalt zich niet alleen in onze strategische nota en ons energie-neutraal hoofdkantoor. We weten dat de toekomst ook elektrisch vliegen zal inhouden. Dat is nu nog niet mogelijk, maar zodra er een elektrisch toestel wordt goedgekeurd voor commerciële vluchten, zullen wij het als eerste Belgische luchtvaartmaatschappij aan onze vloot toevoegen”, aldus Cloots. “Er staan knappe dingen in de steigers. Ondertussen blijven we stapsgewijs innoveren op het vlak van duurzaamheid zowel wat onze vloot als organisatie betreft.”

Johan Van Lokeren, CEO van FLYINGGROUP: “COVID-19 had vooral gevolgen voor het aantal uitgevoerde vluchten. Dat was het meest zichtbaar tijdens eerste lockdown. In juli en augustus herpakte de markt zich en presteerden wij zelfs beter dan in de zomer van vorig jaar. Toch dient te worden aangestipt dat qua omzet de impact aanzienlijk kleiner is, omdat het grootste deel van onze inkomsten sowieso voortkomt uit het beheer van de vliegtuigen van onze klanten.”

Bernard van Milders besluit: “Wij blijven de toekomst van de zakenluchtvaart dus met het volste vertrouwen tegemoetzien. Ons bedrijf is solide en beschikt over voldoende reserves. Wij zijn sterk genoeg om het hoofd te bieden aan moeilijke omstandigheden.”